Ατομική ψυχοθεραπεία ή αλλιώς… ανακαλύπτοντας τον αληθινό εαυτό μας

Ξεκινώντας κάποιος ατομική ψυχοθεραπεία είναι σαν να ξεκινάει να βαδίσει σε ένα άγνωστο πολλές φορές δρόμο, γεμάτο με διάφορες διαδρομές ανάμεσα και διακλαδώσεις, με σκοπό να φτάσει και να ανακαλύψει τον πραγματικό του εαυτό. Μέσα από ένα ασφαλές και ζεστό περιβάλλον το άτομο μαζί με τον «συνοδοιπόρο» του, στην προκειμένη περίπτωση θεραπευτή του, δημιουργούν μια ειλικρινή και ουσιαστική θεραπευτική σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη και μαζί ξεδιπλώνουν τα θέματα και τις δυσκολίες που φέρνει το άτομο στην ψυχοθεραπεία. Ο απώτερος σκοπός είναι το ίδιο το άτομο να μάθει να διαχειρίζεται τις δυσκολίες του αποτελεσματικά και να βελτιώσει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται τις καταστάσεις γύρω του.

Στο περιβάλλον της ψυχοθεραπείας δημιουργείται ένας ψυχικός χώρος που παρέχει ο θεραπευτής στο θεραπευόμενό του, ως ένα χώρο μεταβατικό που επιτρέπει την εξερεύνηση του εαυτού. Ο ρόλος του ψυχοθεραπευτή μοιάζει με το ρόλο του στοργικού γονέα, ο οποίος θα βοηθήσει το θεραπευόμενο να διασχίσει τα δύσβατα μονοπάτια του μυαλού του και να βρει τη δική του μοναδική πορεία.

 Μαζί με το θεραπευτή του το άτομο ανακαλύπτει αυτές τις δυσλειτουργικές σκέψεις που επηρεάζουν τη ζωή του και μαθαίνει να τις διαφοροποιεί και να τις επαναπροσδιορίζει προς όφελός του βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωή του. Η ψυχοθεραπευτική διαδικασία είναι ένα δώρο που κάνει κάποιος στον εαυτό που θέλει να φροντίσει, είναι μοναδική για κάθε άτομο, όπως άλλωστε και το ίδιο το άτομο.

«Κάποια μέρα κοιτάζοντας πίσω, τα χρόνια που αγωνίστηκες θα σου φαίνονται πιο ωραία»
Sigmund Freud

Κοινοποίηση:

Παρόμοια άρθρα

Τι είναι η Παιγνιοθεραπεία

H Παιγνιοθεραπεία ξεκίνησε στη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστρία, κατά την περίοδο 1920-30 όπου και άκμασε, μέσα στους κόλπους της ψυχανάλυσης ως μία θεραπευτική μέθοδος για τα παιδιά.   Αργότερα, τη σκυτάλη ανέλαβε η Virginia Axline (1947), αρχικά μαθήτρια και στη συνέχεια συνάδελφος του Carl Rogers, ο οποίος έθεσε τις αρχές της προσωποκεντρικής θεραπείας, η […]

...

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ και η διάκρισή του από το ζωηρό παιδί

Η αυξημένη κινητικότητα και η ενεργητικότητα είναι χαρακτηριστικά των παιδιών, ιδιαίτερα αυτών της προσχολικής ηλικίας, τα οποία βρίσκονται σε μια διαδικασία εξερεύνησης του περιβάλλοντος και μια διαρκή αναζήτηση νέων ερεθισμάτων. Η φυσιολογική αυτή αυξημένη κινητικότητα, η οποία είναι εξάλλου απαραίτητη για την ομαλή τους ανάπτυξη, καθώς συντελεί στην απόκτηση κοινωνικών και άλλων εμπειριών, παρατηρείται στην […]

...

Χτίζοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού

Πόση και ποια σημασία μπορεί να έχει αυτή η φράση για τον καθένα! Έχετε προσέξει πως όταν αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας, αλληλεπιδράτε και με τους άλλους με πιο επικοδομητικό τρόπο; Όταν όμως συμβαίνει το αντίθετο, τότε και οι άλλοι λαμβάνουν το μήνυμα πως δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε πλευρές της ζωής σας με αποτέλεσμα οι […]

...