Mini workshops – Φανέρωσέ μου τη μάσκα που κρύβεις…

Σάββατο 9/3, 10:30 – 13:00

Ο ψευδής εαυτός συναντά τον αληθινό

Με αφετηρία το τραγούδι «Η μάσκα που κρύβεις» από τις Τρύπες, θα εξερευνήσουμε σε αυτή τη βιωματική ομάδα τις «μάσκες» και τους ρόλους που «φοράει» κανείς στη ζωή του. «Οι μάσκες κρύβουν, δημιουργούν, ερωτεύονται», θα πει ο Αλέκος Φασιανός και αποτελούν το σημείο όπου η τέχνη και το δράμα συναντώνται. Η μάσκα συχνά θεωρείται πως λειτουργεί ως ο «ψευδής εαυτός» κάποιου που μπορεί σε άλλη περίπτωση να βγει εκτός ελέγχου (Sue Jennings, 1993). Η ιδέα να αποχωριστεί κάποιος τη μάσκα του και να έρθει αντιμέτωπος με τον «αληθινό και ειλικρινή εαυτό» του, θα αποτελέσει το κύριο μέρος αυτού του εργαστηρίου. Η μάσκα αποτελεί συχνά μέρος ενός «τρίτου χώρου», όπου ο D. Winnicott αποτύπωσε ως «ενδιάμεσο χώρο» και αποτελεί τον ουσιαστικό δημιουργικό χώρο. Η μάσκα θα αποτελέσει το έναυσμα ώστε να διερευνηθεί η χρήση και η πολλαπλότητα των ρόλων της καθώς και να εκφραστούν συναισθήματα που δεν μπορούσαν ή δεν τους επιτρέπονταν. Μέσα από την κατασκευή της προσωπικής μάσκας στο εργαστήριο, θα δοθεί η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ανιχνεύσουν και να επιτρέψουν πλευρές της μάσκας να εκφραστούν, να εντοπίσουν τι οδηγεί τον καθένα στην επιλογή ενός ρόλου, μίας μάσκας, να αφηγηθούν τις πλευρές της μάσκας τους και να φτιάξουν την ιστορία της, να χτίσουν γέφυρες, να συνδεθούν και να βιώσουν τη θεραπευτική αξία της διαδικασίας. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές από την Παιγνιοθεραπεία και Δραματοθεραπεία, όπως η ζωγραφική, κατασκευή και διακόσμηση μάσκας, παιχνίδια ρόλων, ιστορίες και άλλα. Το σεμινάριο απευθύνεται στο ευρύ κοινό και προτείνεται οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα και να έχουν ένα ζευγάρι καλτσάκια.

Κοινοποίηση:

Παρόμοια άρθρα

Τι είναι η Παιγνιοθεραπεία

H Παιγνιοθεραπεία ξεκίνησε στη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστρία, κατά την περίοδο 1920-30 όπου και άκμασε, μέσα στους κόλπους της ψυχανάλυσης ως μία θεραπευτική μέθοδος για τα παιδιά.   Αργότερα, τη σκυτάλη ανέλαβε η Virginia Axline (1947), αρχικά μαθήτρια και στη συνέχεια συνάδελφος του Carl Rogers, ο οποίος έθεσε τις αρχές της προσωποκεντρικής θεραπείας, η […]

...

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παιδιού με ΔΕΠ-Υ και η διάκρισή του από το ζωηρό παιδί

Η αυξημένη κινητικότητα και η ενεργητικότητα είναι χαρακτηριστικά των παιδιών, ιδιαίτερα αυτών της προσχολικής ηλικίας, τα οποία βρίσκονται σε μια διαδικασία εξερεύνησης του περιβάλλοντος και μια διαρκή αναζήτηση νέων ερεθισμάτων. Η φυσιολογική αυτή αυξημένη κινητικότητα, η οποία είναι εξάλλου απαραίτητη για την ομαλή τους ανάπτυξη, καθώς συντελεί στην απόκτηση κοινωνικών και άλλων εμπειριών, παρατηρείται στην […]

...

Χτίζοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού

Πόση και ποια σημασία μπορεί να έχει αυτή η φράση για τον καθένα! Έχετε προσέξει πως όταν αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας, αλληλεπιδράτε και με τους άλλους με πιο επικοδομητικό τρόπο; Όταν όμως συμβαίνει το αντίθετο, τότε και οι άλλοι λαμβάνουν το μήνυμα πως δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε πλευρές της ζωής σας με αποτέλεσμα οι […]

...