Υπηρεσίες
Παιδιά - Έφηβοι​​

Ψυχοθεραπεία Παιδιών & Εφήβων

Στο κέντρο μας, τα παιδιά και οι έφηβοι λαμβάνουν υπηρεσίες ψυχοθεραπείας για ένα μεγάλο φάσμα προβλημάτων και δυσκολιών. Είναι απαραίτητη και πολύτιμη η συνεργασία με τους γονείς, διότι, αφενός μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις δυσκολίες με το παιδί τους με την καθοδήγηση μας, αφετέρου το παιδί και ο έφηβος χρειάζονται ένα περιβάλλον το οποίο να είναι προστατευμένο και να μπορεί να «κρατήσει» τη δυσκολία τους. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντική και η συνεργασία με το σχολείο του εκάστοτε παιδιού, όταν και εφόσον είναι απαραίτητο. Μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της ψυχοθεραπείας, τα παιδιά και οι έφηβοι, έρχονται σε επαφή με τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες τους και τους επεξεργάζονται μέσα από κατάλληλους θεραπευτικούς χειρισμούς.

Μέσα από ένα εύρος θεραπευτικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται, το παιδί ή ο έφηβος μαθαίνει να αναγνωρίζει τις αρνητικές του σκέψεις, ξεχωρίζει τα συναισθήματα που το δυσκολεύουν, αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις δύσκολες καταστάσεις και δημιουργεί μια πιο υγιή σχέση με τον εαυτό του και τους άλλους.

Ορισμένα από τα θέματα που αναλαμβάνουμε στην Ομάδα, με τα παιδιά και τους εφήβους, είναι τα εξής:

  • παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς
  • αντιμετωπίζουν άγχη και φόβους/φοβίες
  • εμφανίζουν άρνηση για το σχολείο
  • υφίστανται σχολικό εκφοβισμό (bullying)
  • έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση
  • έχουν κακή/ διαστρεβλωμένη εικόνα σώματος
  • παρουσιάζουν προβλήματα επικοινωνίας στις σχέσεις με τους γονείς τους
  • αντιμετωπίζουν προβλήματα διατροφής / ύπνου
  • αντιμετωπίζουν άγχος για τις εξετάσεις
  • υποφέρουν από επαναλαμβανόμενες σκέψεις και ιδέες
  • δυσκολεύονται στις σχέσεις τους με συνομίληκους

Συναισθηματική Αγωγή Παιδιών – Εφήβων

Εργαστήρια συναισθηματικής αγωγής για παιδιά «Μαθαίνω τον εαυτό μου Ι, ΙΙ»

Τα εργαστήρια «Μαθαίνω τον εαυτό μου Ι, ΙΙ», βρίσκονται κάτω από το πρόγραμμα της συναισθηματικής αγωγής και αφορούν δύο ηλικιακές ομάδες παιδιών, 6-9 ετών και 10-12 ετών.

Μέσα από τα εργαστήρια, τα παιδιά έρχονται σε πρώτη επαφή με τα συναισθήματα, αναγνωρίζουν ποια είναι και γιατί είναι χρήσιμα και αρχίζουν να τα εκφράζουν. Κατανοούν μέσα από τη διαδικασία, το πόσο πολύτιμα είναι τα συναισθήματα για τη ζωή μας και πως μας βοηθούν να επικοινωνούμε εποικοδομητικά με τους άλλους.

Βασικοί άξονες του εργαστηρίου είναι ότι, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις συγκρούσεις που μπορεί να προκύψουν στο σχολείο, στο σπίτι ή αλλού, μαθαίνουν και αναπτύσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και σταδιακά βελτιώνουν την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της συναισθηματικής αγωγής είναι ότι καλλιεργεί την αισιοδοξία και την ελπίδα στους ανθρώπους γιατί μαθαίνεται και μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία επιθυμεί. Τα παιδιά ωστόσο είναι πολύ πιο δεκτικά στην εκμάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Ορισμένες ερωτήσεις και απορίες που προκύπτουν μέσα από τις ομάδες Συναισθηματικής Αγωγής, είναι οι εξής:

  • ποια είναι τα συναισθήματα;
  • υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
  • πως θα λύσω τις διαφορές μου με τους άλλους;
  • γιατί δεν μπορώ να σταματήσω το θυμό μου και ξεσπάω;
  • τι με κάνει να ντρέπομαι;
  • γιατί φοβάμαι και αγχώνομαι τόσο;

Τα εργαστήρια Ι και ΙΙ, προσαρμόζονται ανάλογα την ηλικιακή ομάδα και εμπλουτίζονται μέσα από τα θεραπευτικά μέσα της Παιγνιοθεραπείας. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούμε την κίνηση, δημιουργούμε με διάφορα υλικά όπως, πηλό, ζωγραφική, κατασκευές, ακούμε και λέμε ιστορίες, παίζουμε παιχνίδια ρόλων και πολλά άλλα σπουδαία, ώστε να επιτύχουμε τη εκμάθηση των δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής με βιωματικό τρόπο.    

Εργαστήρια συναισθηματικής αγωγής για εφήβους «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι»

Το εργαστήρι «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι», βρίσκεται κάτω από το πρόγραμμα της συναισθηματικής αγωγής και απευθύνεται σε παιδιά Γυμνασίου.

Τα παιδιά αυτής της ηλικίας περνώντας το κατώφλι της εφηβείας, διαπραγματεύονται καθημερινά πολλές και διαφορετικές προσωπικές προκλήσεις.

Βιώνουν τις καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο από ότι όταν ήταν στην παιδική ηλικία, οι σχέσεις τους με τους σημαντικούς άλλους βρίσκονται πολύ συχνά σε διαπραγμάτευση, οι φίλοι και οι παρέες καθώς και η ανάγκη να ανήκουν αρχίζουν και έχουν πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή τους, αρχίζουν και αισθάνονται πιο σύνθετα συναισθήματα που δεν μπορούν να εξηγήσουν, ή ακόμη συγκρούονται, απομονώνονται, θυμώνουν και ερωτεύονται.

Στο εργαστήρι «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι» τα παιδιά με βάση τα συναισθήματα, διαπραγματεύονται τη νέα περίοδο της ζωής τους, την εφηβεία, μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις καταστάσεις που τους μπερδεύουν ή τους δυσκολεύουν, καλλιεργούν πιο υγιείς σχέσεις με τους άλλους και γενικότερα αποκτούν μια πιο υγιή και ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό τους. Ορισμένες από τις βασικές ενότητες που επεξεργαζόμαστε στο εργαστήριο είναι: η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και επικοινωνίας, η διαχείριση συγκρούσεων, η αποτελεσματική αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων, η βελτίωση της αυτοεκτίμησης, και άλλα.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της συναισθηματικής αγωγής είναι ότι καλλιεργεί την αισιοδοξία και την ελπίδα στους ανθρώπους γιατί μαθαίνεται και μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία επιθυμεί. Τα παιδιά και οι έφηβοι ωστόσο είναι πολύ πιο δεκτικά στην εκμάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Εργαστήριο συναισθηματικής αγωγής για εφήβους «Μεγαλώνω, εξελίσσομαι και αντιμετωπίζω τις προκλήσεις»

Το εργαστήρι «Μεγαλώνω, εξελίσσομαι και αντιμετωπίζω τις προκλήσεις», βρίσκεται κάτω από το πρόγραμμα της συναισθηματικής αγωγής και απευθύνεται σε παιδιά Λυκείου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα παιδιά που βρίσκονται σε αναζήτηση για το τι επιλέξουν να ασχοληθούν μετά το σχολείο, σε ποια σχολή θέλουν να περάσουν, πώς ονειρεύονται τον εαυτό τους και πώς αντιμετωπίζουν και έναν επιπλέον παράγοντα, το άγχος των εξετάσεων.

Το εργαστήρι αυτό αποτελεί μία μικρή ομάδα που έχει διάρκεια ένα έτος και σκοπός του είναι να προετοιμάσει ή/και να συνοδεύσει τα παιδιά μέχρι τον καιρό των εξετάσεών τους. Έχοντας μαζί τους ψυχικά εφόδια που θα διευκολύνουν τη διαδικασία της προετοιμασίας, οι έφηβοι κάνουν αυτή τη μετάβαση από την εφηβική προς την ενήλικη ζωή, λίγο πιο προετοιμασμένοι για τις επόμενες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν.

Μέσα στην ομάδα, οι έφηβοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τι τους δυσκολεύει, να παρατηρήσουν πώς τα άγχη και οι φόβοι, τους επηρρεάζουν στο πως να συμπεριφέρονται,  να αρχίσουν να διαμορφώνουν την εικόνα εαυτού μετά το σχολείο οδεύοντας προς την ενηλικίωση και να μπορέσουν να αποκτήσουν την ψυχική ανθεκτικότητα ώστε η ματαίωση να δίνει τη σκυτάλη στη θέληση για καλύτερη ψυχική και γνωστική προετοιμασία.  

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της συναισθηματικής αγωγής είναι ότι καλλιεργεί την αισιοδοξία και την ελπίδα στους ανθρώπους γιατί μαθαίνεται και μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία επιθυμεί. Τα παιδιά και οι έφηβοι ωστόσο είναι πολύ πιο δεκτικά στην εκμάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Εκπαιδευτικά προγράμματα

Πρόκειται για μία σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν παιδιά και εφήβους και μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε στο χώρο της Ομάδας ή σε συνεργασία με σχολεία.

Επικοινωνήστε μαζί μας και ενημερωθείτε για τις δράσεις μας ώστε να προγραμματίσουμε κάπιο ραντεβού για να σας ενημερώσουμε.

Τα προγράμματα μας:

  • «Χτίζω την αυτοεκτίμηση μου»
  • «Μαθαίνω να αγαπώ το σώμα μου»
  • «Επικοινωνώ σωστά με τους άλλους»